Şubat 15, 2012

peki ben mi ne yaptım sevgililer günü hediyesi olarak?


"Bilmiyorum, umrumda da değil" demiyorsanız, ki umarım demiyorsunuzdur, paylaşmak istiyorum..
Biricik sevgilime, nişanlıma ne yaptığımı anlatmak isterim..
Benim hediye almam değil, yapmamdır beklenen..

AŞK ÇAYI VE AŞK AĞACI..

Nedir Aşk Çayı?
Nedir Aşk Ağacı?

İlk olarak Aşk Çayı (kış olduğu için, soğuklara karşı koruyucu olması açısından böyle bir çay düşündüm, yazın bunun bir de yaz versiyonunu yaparız) geliyor:

-Zencefil
-Çubuk Tarçın
-Karanfil
-Elma Kurusu
-Kuşburnu
-Limon kabuğu rendesi
-Ihlamur
-Ada Çayı

kuruları dövülerek çok ta un haline getirilmeden ufalanır..Bir kenarda bekletilir, mükemmel bir kokusu olduğunu söylemek zorundayım..


Bursa kumaş pazarından yarım metre müslin kumaş aldım. (metresi 3-TL)
Bu kumaş alındığında kolalı gibi sert oluyor, deterjansız sade suda beklettim, 5 kere suyunu değiştirerek yıkadım ve sıktıktan sonra çırpıp kurumaya bıraktım.. sonrasında sallama çayımızın ne şekilde olmasını istiyorsak o şekilde bir kalıp yardımıyla kumaşı kestim, ben günün anlam ve önemine uyması açısından kalp olarak hazırladım çayları :)



10 adet sallama çay için 20 tane kalp şekli kestikten sonra beyaz bir ip ile teğelleyerek kaba ama kötü gözükmeyen bir kaba dikiş geçtim.. tam dikişe başladığım yere gelmeden, yani biraz aralık varken; içine o miss kokulu kuru çayımızı koyuyoruz ve açık olan kısmıda teğelleyerek, başladığımız dikiş noktasına kavuşuyoruz..
Her bir çayın dikişini bitirdikten sonra ipi biraz uzunca sarkık bıraktım, çayımızı bardağın içine bırakınca sallamak için imkan sağlaması açısından.. her bir ipin tam ucuna da bilgisayarda kalp olarak düzenleyip kestiğim kırmızı küçük kalp şeklindeki notları iğneden geçirerek düğümledim..




İkinci olarak Aşk Ağacı;

Şeker Hamuru ile süslemek için hazırladığımız linzer kurabiyelerden kalp şeklinde ve bir tarafında delik açarak hazırlayıp, fırında 7 dakika pişirdim..
Üstlerine BİZ'i anlatan özel cümlecikler ve özel kelimecikleri yazdım.. 



Sonrasında ağaç dallarına hazırladığım kurabiyeleri ve notları astım..




Canım, sevgililer günümüz kutlu olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

(: